Design met conversie optimalisatie

Elke website wordt zo nu en dan wel eens veranderd en de ontwerper van de desbetreffende site gaat in de meeste gevallen met de trend mee die er heerst. Belangrijk is wel om in het achterhoofd te houden of dit geen nadelige gevolgen met zich meebrengt wat betreft conversie optimalisatie. Een goede landingspagina is essentieel voor het behalen van conversie. Het moet de bezoekers overtuigen om over te gaan op actie. Er zijn een aantal aspecten waar u rekening mee dient te houden, met betrekking tot conversie behalen.

Een krachtige landingspagina

Cruciaal bij conversie optimalisatie is om de nutteloze informatie en andere afleidingen te verwijderen. Bezoekers beslissen in een oogwenk of ze willen blijven op een pagina of niet en informatie die niet relevant voor hen is, zal hen sneller doen laten beslissen om te vertrekken. Focus je op de basis informatie en focus op de call-to-action. Creëer rust op je pagina. Daarnaast is het ook verstandig om overzichtelijk in kaart te brengen waarom bezoekers hier op het juiste adres zijn. Laat de USP’s dus mooi visueel in kaart brengen en laat ze ook gericht zijn op het aangeboden product of service.

Een ander belangrijk punt bij conversie optimalisatie is om vertrouwen op te wekken bij de bezoeker. Een onprofessionele website zal in de meeste gevallen afschrikken en naast een mooi design is het wekken van vertrouwen door partners, logo’s, reviews en keurmerken ook een belangrijk punt. Bovendien kan je ook vertrouwen wekken door persoonlijk te zijn en probeer overal dezelfde boodschap neer te zetten. Een verschillende boodschap in de advertentie, landingspagina en de call-to-action dezelfde boodschap te verwerken. Dit voorkomt twijfel en onduidelijkheden bij de klant en ziet er professioneler uit. Wanneer u niet weet welk design het beste scoort op conversie optimalisatie, kunt u gebruik maken van het zogenaamde A/B testen. Dit is een effectieve manier om te bekijken of bezoekers versie A of versie B prefereren en nog belangrijker, welke versie het meeste conversie behaald.

Posted in Uncategorized.